Z każdej złotówki wydawanej na marketing, 50% jest marnowane – tylko nie wiadomo które. Tak głosi popularne w marketingu powiedzenie.
W rzeczywistości sytuacja w kampaniach marketingowych B2B jest dużo gorsza – wielkość bezskutecznych działań marketingowych dochodzi nawet do 80% (wg badań CSO Insight za 2012 rok).
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności w zakresie projektowania i przeprowadzania kampanii marketingowych dla wąskich rynków i grup odbiorców, tak aby skutecznie wspierały sprzedaż i wprowadzenie produktów i usług (ekoinnowacji) na rynek.
Uczestnicy nauczą się m.in.:
- Jak zdefiniować grupy odbiorców adekwatne do produktu/usługi,
- Jak określić profil idealnego klienta,
- Jak zdefiniować trafny komunikat marketingowy,
- Jak definiować najskuteczniejsze kanały docierania do odbiorców,
- Jak skutecznie skłonić do działania decydentów biznesowych,
- Jak zarządzać bazą danych marketingowych.
Formy pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Teoria przekazywana jest w postaci mini wykładów, oraz wniosków z ćwiczeń i dyskusji. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać trenerom pytania i analizować swoje rzeczywiste sytuacje w pracy z klientem.
W ramach ćwiczeń uczestnicy przygotowują konkretne plany kampanii marketingowych dla zdefiniowanych rynków, komunikaty marketingowe, oraz serie call-to-action. Mają także wiele okazji, żeby zweryfikować je podczas ćwiczeń z trenerem.
Ponadto uczestnicy otrzymują i wypracowują w trakcie szkolenia praktyczne, łatwe do zastosowania narzędzia, które pomogą im szybko wdrożyć nowe umiejętności w codziennej pracy.
Czas trwania szkolenia:
2 dni (16 h)
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
Osoby zarządzające firmą, menedżerowie i specjaliści odpowiedzialni za sprzedaż i marketing Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych kryteriów wstępnych.