Szkolenie przeznaczone jest dla osób zaangażowanych w firmie w pozyskiwanie klientów, upowszechnianie wyników realizowanych projektów, oraz dla osób tworzących i rozwijających oprogramowanie – architektów rozwiązań, programistów, konsultantów.
Rozwój umiejętności analitycznych i biznesowych niezbędnych do projektowania, marketingu i sprzedaży oprogramowania i rozwiązań IT. Budowanie rozumienia wpływu rozwiązań IT na biznes klienta, rozwój umiejętności analizy korzyści biznesowych oraz wiarygodnego uzasadnienia biznesowego dla decydentów biznesowych.
Ramowy program szkolenia
Uczestnicy nauczą się m.in.:
- Jak analizować́ cele biznesowe i problemy biznesowe Klienta
- Jak dyskutować o nich z decydentami
- Jak określać, co może powodować trudności na drodze do osiągnięcia celów lub co jest przyczyną problemu
- Jak mierzyć, w wymiarach finansowych zmianę jaką proponujesz klientowi
- Jak budować́ w rozmowach z decydentami silne uzasadnienie biznesowe dla zakupu
- W jaki sposób w rozmowach z klientem zbierać informacje potrzebne do uzasadnienia biznesowego, jak je rozumieć i analizować, jak dyskutować o nich z decydentami
- Jak motywować klienta do decyzji poprzez wartość biznesową (ROI, COI)
Formy pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Teoria przekazywana jest w postaci mini wykładów, oraz wniosków z ćwiczeń i dyskusji. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać trenerom pytania i analizować swoje rzeczywiste sytuacje biznesowe.
Czas trwania szkolenia:
2 dni (16 h)
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
Osoby zarządzające firmą, menedżerowie odpowiedzialni za strategię i rozwój firmy. Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych kryteriów wstępnych.