Dobra prezentacja nie gwarantuje sprzedaży, ale słaba prezentacja może być przyczyną dotkliwej porażki.
Prezentowanie aplikacji, która ma dziesiątki możliwości i niezliczoną ilość sposobów nawigacji przez procesy i zadania, jest trudnym wyzwaniem dla prezentera. Łatwo popełnić błędy, które zamiast do decyzji o zakupie prowadzą klienta do dezorientacji i przekonania, że to rozwiązanie w jego biznesie się nie sprawdzi.
Po tym szkoleniu więcej takich błędów nie popełnisz!
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zaangażowanych w firmie w pozyskiwanie klientów, upowszechnianie wyników realizowanych projektów, oraz dla osób tworzących i rozwijających oprogramowanie – architektów rozwiązań, programistów, konsultantów
Rozwój praktycznych umiejętności prezentowania oprogramowania i rozwiązań IT w sposób
skoncentrowany na celach biznesowych i potrzebach klienta, interesujący i zrozumiały dla
decydentów biznesowych. Rozwój umiejętności przekładania wymagań biznesowych na scenariusze użycia software’u.
Ramowy program szkolenia
- Co o sprzedaży powinien wiedzieć prezenter oprogramowania
- Proces zakupu klienta kontra proces sprzedaży
- Miejsce prezentacji w procesie sprzedaży\
- Rola demonstrowania oprogramowania w procesie sprzedaży
- Wzbudzanie zainteresowania
- Kreowanie oczekiwań
- Dowodzenie możliwości produktu/rozwiązania
- Typowe błędy popełniane podczas demonstrowania oprogramowania
- Sceny i ujęcia
- Wykorzystanie techniki: Powiedz – Pokaż – Powiedz
- Scenariusze użycia
- Struktura prezentacji
- Elementy wspierające technikę Powiedz – Pokaż – Powiedz
- Otwieranie i zamykanie sceny
- Jak zacząć i na czym skończyć demonstrowanie 5. Elementy wizualne
- Metody angażowania i aktywizacji słuchaczy
- Typowe błędy
- Praca z audytorium
- Role prelegentów
- Organizacja technologii
- Kontrolowanie zakresu
- Organizacja pracy w trakcie demonstrowania
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się między innymi:
- Jaka jest rola i miejsce demonstracji w całym procesie sprzedaży rozwiązań IT
- Jak analizować i oceniać potrzeby klienta z perspektywy demonstracji
- Jak wybierać, które elementy rozwiązania IT należy zademonstrować
- Jak zbudować scenariusz prezentacji powiązany z biznesem i procesami klienta
- Jak przekształcić oczekiwane przez klienta rezultaty w scenariusze użycia oprogramowania
- Budować scenariusze prezentacji według sprawdzonej, skutecznej struktury
- Budować scenariusze prezentacji, powiązane z wymaganiami klienta
- Rozpoczynać i kończyć demonstracje korzyściami dla klienta
- Budować przekonujące uzasadnienia dla wartości biznesowej rozwiązania
- Prowadzić prezentacje w zrozumiały i przystępny sposób
- Angażować słuchaczy i dobierać odpowiedni język do słuchaczy
- Wykorzystywać techniki wspierające zapamiętanie przekazu
- Wykorzystywać techniki wizualne wspierające demonstrację oprogramowania
Formy pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Teoria przekazywana jest w postaci mini wykładów, oraz wniosków z ćwiczeń i dyskusji. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać trenerom pytania i analizować swoje rzeczywiste sytuacje biznesowe.
Czas trwania szkolenia:
2 dni (16 h)
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
Osoby zarządzające firmą, menedżerowie odpowiedzialni za strategię i rozwój firmy. Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych kryteriów wstępnych.