Celem szkolenia jest zbudowanie efektywnych sposobów komunikacji menedżerów z pracownikami w celu zwiększenia zaangażowania pracowników w działania firmy oraz przywiązania pracowników do organizacji. Zadaniem szkolenia jest także poprawa komunikacji wewnątrz organizacji pomiędzy pracownikami oraz unikanie konfliktów wewnątrz organizacji.
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji interpersonalnych i rozwój osobisty uczestników w budowaniu relacji międzyludzkich w środowisku pracy, w szczególności:
- Poznanie technik identyfikacji typów osobowości z wykorzystaniem metody DISC.
- Zapoznanie się z technikami manipulacji stosowanymi przez poszczególne kolory/ typy osobowości.
- Poznanie metod/technik postępowania wobec poszczególnych typów osobowości.
- Poznanie własnego typu osobowości (test DISC)
- Zrozumienie swoich własnych metody postepowania i ich wpływu na współprace z innymi oraz zarządzanie podwładnymi
- Wzrost świadomości w rozpoznawaniu różnic miedzy poszczególnymi typami osobowości
- Rozpoznawania mechanizmów decydujących o naszym sposobie myślenia i procesie podejmowania decyzji.
- Postepowania z poszczególnymi typami osobowości tak aby budować z nimi więź i nie dopuszczać lub rozwiązywać konflikty.
- Rozpoznawania typów osobowości i prowadzenia rozmów z pracownikiem lub handlowych
w kierunku umożliwiającym uzyskanie efektywnego porozumienia i budowania relacji. - Przeanalizowania własnego stylu przywódczego – doboru i zastosowania optymalnego stylu przywódczego do warunków działania, sytuacji i indywidualnych potrzeb
- Rozumienia i redukowania napięcia i konfliktów w zarządzaniu ludźmi
- Rozróżniania między innymi takich kwestii jak temperament (ekstrawertyzm i introwertyzm),
- Rozumienie sposobu podejmowania decyzji (ogólny obraz lub szczegółowe dane/ jak również skłonność do podejmowania ryzyka przy podjęciu decyzji
W rezultacie zwiększenie zdolności kształtowania własnego rozwoju w zakresie przywództwa i zarządzania, oraz zdolności do odpowiedzialnego kierowania pracownikami i budowania ich zaangażowania w pracę i firmę, z wykorzystaniem etycznych i niekonfliktowych metod komunikacji
Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie
- Zapoznanie się z metoda DISC (zasada czterech kolorów) omówienie zasady czterech kolorów
- Omówienie co mnie motywuje i jaki styl przywódczy stosuję (wskazanie podstawowych cech
wyróżniających poszczególne kolory w zarządzaniu), test jakim typem osobowości jestem. - Zrozumieć pracownika – jak należy postępować wobec poszczególnych typów osobowości
- Czy można być tylko jednym typem osobowości. Jakie techniki manipulacji stosują poszczególne kolory osobowości. Czy istnieją typy bezkolorowców?
- Techniki manipulacji stosowane przez poszczególne kolory osobowości.
Uczestnicy nauczą się m.in.:
WIEDZA:
- Uczestnik zrozumie swoje własne metody postepowania i ich wpływ na współprace z innymi oraz zarzadzania podwładnymi.
- Nabierze świadomości w rozpoznawaniu różnic miedzy poszczególnymi typami osobowości.
- Będzie znał technikę identyfikacji typów osobowości z wykorzystaniem metody DISC oraz rozumieli techniki manipulacji stosowane przez poszczególne kolory/ typy osobowości, metody/techniki postępowania wobec poszczególnych typów osobowości.
- Pozna własny typ osobowości (test DISC), zrozumie swój własne metody postepowania i ich wpływ na współpracę z innymi oraz zarządzanie podwładnymi.
- Będzie znał różnice miedzy poszczególnymi typami osobowości
UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozpoznawania mechanizmów decydujących o naszym sposobie myślenia i procesie podejmowania decyzji.
- Postepowania z poszczególnymi typami osobowości tak aby budować z nimi więź i nie dopuszczać lub rozwiązywać konflikty.
- Rozpoznawania typów osobowości i prowadzenia rozmów z pracownikiem lub handlowych w kierunku umożliwiającym uzyskanie efektywnego porozumienia i budowania relacji.
- Doboru i zastosowania optymalnego stylu przywódczego do warunków działania, sytuacji i indywidualnych potrzeb
- Rozumienia i redukowania napięcia i konfliktów w zarządzaniu ludźmi
- Rozumienie sposobu podejmowania decyzji (ogólny obraz lub szczegółowe dane/ jak również skłonność do podejmowania ryzyka przy podjęciu decyzji
Formy pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Teoria przekazywana jest w postaci mini wykładów, oraz wniosków z ćwiczeń i dyskusji. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać trenerom pytania i analizować swoje rzeczywiste sytuacje biznesowe.
Czas trwania szkolenia:
1 dzień (8 h)
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
Zarząd oraz kadra menadżerska