CustomerCentric® to nowoczesne podejście do marketingu i sprzedaży, które umieszcza w centrum uwagi klienta jego cele i problemy biznesowe oraz wartość biznesową jaką może przynieść współpraca z dostawcą.
Metodyka CustomerCentric Selling® została zaprojektowana z myślą o zaawansowanych technologiach i innowacjach oferowanych na rynku B2B.
Wspiera sprzedaż i marketing produktów i usług, których scenariusze użycia nie są dla potencjalnych klientów oczywiste, które wymagają doradztwa ze strony sprzedawcy, dla których firmy muszą aktywnie pozyskiwać klientów biznesowych. Szkolenie pokazuje jak zmienić perspektywę firmy z „produktocentrycznej” na zorientowaną na klienta.
Celem szkolenia jest wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznego docierania do klientów i budowania ich zainteresowania.
Uczestnicy nauczą się m.in.:
- Czego potrzebują klienci i jak można pomóc im to osiągnąć?
- Jak można dopasować się do oczekiwań klienta?
- Jak dobrze zdefiniować terytorium sprzedaży
- Jak rozpoznać osoby w organizacji klienta, do których powinny być skierowane działania promocyjne i sprzedażowe,
- Jak skutecznie docierać do potencjalnych klientów na szczeblu decydentów,
- Jak wzbudzić zainteresowanie decydentów biznesowych innowacyjnym produktem/usługą i jak zbudować zaufanie do „nowości”,
- Jak przygotować skuteczne komunikaty i scenariusze rozmów z decydentami,
- Za co, za jakie wartości są w stanie zapłacić klienci?
- Jak zdefiniować wartość biznesową dla klienta.
Formy pracy:
W trakcie szkolenia uczestnicy realizują własny projekt o charakterze case study. W kilkuosobowych grupach pod opieką merytoryczną dedykowanego ko-trenera uczestnicy tworzą strategię sprzedaży dla wybranego (rzeczywistego lub hipotetycznego – według wyboru uczestnika) klienta – zgodnie z założeniami CustomerCentric Selling® .
W zadaniu tym uczestnicy wykorzystują na bieżąco wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkolenia i weryfikują je w praktyce. Podczas realizacji tego zadania uczestnicy mają okazję wyjaśnić wątpliwości i zrozumieć głębiej logikę procesu i narzędzia CustomerCentric Selling®.
Szkolenie realizowane jest w języku polskim według licencjonowanego programu i międzynarodowych standardów CCS®, przez certyfikowanych trenerów CustomerCentric Selling®.
Program szkolenia został dostosowany do specyfiki wprowadzania na rynek ekoinnowacji.
Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia z metodyki CustomerCentric Selling®, licencjonowane materiały szkoleniowe w języku polskim, oraz zestaw materiałów z ćwiczeniami i przykładami zastosowań CCS® w marketingu i sprzedaży produktów i usług o charakterze ekoinnowacji.
Czas trwania szkolenia:
4 dni (32 h + zadanie wieczorne)
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
Osoby zarządzające firmą, odpowiedzialne w organizacji za sprzedaż i marketing, specjaliści ds. sprzedaży, specjaliści ds. marketingu. Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych kryteriów wstępnych.
Co klienci mówią o tym szkoleniu
W latach 2011-2012 pracownicy firmy proALPHA Polska Sp. z o.o. korzystali z usług szkoleniowych i konsultingowych realizowanych przez PRAXIS S.C. Materiały szkoleniowe, profesjonalizm osób prowadzących szkolenia i coaching oraz ich zaangażowanie zasługują na wysoką ocenę. Trenerzy PRAXIS S.C. zrealizowali wszystkie usługi rzetelnie i terminowo, co znalazło odzwierciedlenie w dobrych ocenach uczestników szkoleń. Dzięki temu, bez wahania możemy rekomendować usługi tej firmy wszystkim zainteresowanym.