Wartość biznesowa – oszacowana lub rzeczywista – jest najważniejszym elementem odróżniającym jeden produkt od drugiego.
Wartość biznesowa to odczucie Klienta co do tego jaki wpływ może mieć dany produkt lub usługa na jego biznes – w jaki sposób pomoże mu osiągnąć jego cele biznesowe, lub rozwiązać istniejące w jego firmie problemy.
W każdej firmie istnieją nierozwiązane, choć istotne kwestie. Wszystkie są związane z ogólnymi celami biznesu, takimi jak wzrost przychodów, zwiększenie zysków, zwiększenie udziału w rynku czy poprawy przepływów pieniężnych. Trzeba tylko umieć je dostrzec i powiązać ze swoim produktem lub usługą.
Szkolenie, chociaż prezentuje zagadnienia finansowe i ekonomiczne, przeznaczone jest z założenia dla nie-finansistów. Celem szkolenia jest nauczyć uczestników tworzenia profesjonalnego uzasadnienia biznesowego dla oferowanej ekoinnowacji.
Celem szkolenia jest wzrost wiedzy i umiejętności uczestników w obszarze tworzenia profesjonalnego uzasadnienia biznesowego dla oferowanej ekoninnowacji.
Uczestnicy nauczą się m.in.:
- Jak zbudować przekonujące Uzasadnienie Biznesowe,
- Co przekonuje decydentów finansowych do inwestycji,
- Jak zebrać dane do uzasadnienia biznesowego,
- Jak obliczać Cash flow,
- Jak zmniejszyć ryzyko inwestycji w ekoinnowację.
Uczestnicy szkolenia w ramach szkolenia otrzymają 2-miesięczny bezpłatny dostęp do narzędzi IT wspomagających analizę zwrotu z inwestycji i tworzenie uzasadnienia biznesowego.
Formy pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Teoria przekazywana jest w postaci mini wykładów, oraz wniosków z ćwiczeń i dyskusji. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać trenerom pytania i analizować swoje rzeczywiste sytuacje w pracy z klientem.
Uczestnicy otrzymają szablony i arkusze kalkulacyjne, które pomogą im uporządkować proces analizy kosztów do korzyści i szybko wdrożyć nowe umiejętności w codziennej pracy.
Czas trwania szkolenia:
2 dni (16 h)
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
Osoby zarządzające firmą, managerowie sprzedaży i marketingu, managerowie ds. finansowych, kierownicy projektów, specjaliści ds. sprzedaży i marketingu. Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych kryteriów wstępnych.