Zielony marketing (marketing ekologiczny) jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie klientów proekologicznym charakterem oferowanych produktów, ich wpływem na zdrowie i bezpieczeństwo.
Jeszcze nie tak dawno zielony marketing utożsamiany był tylko z posiadaniem certyfikatu, potwierdzającego znikomy wpływ produktu na środowisko. Dziś jest inaczej. Wprowadzanie systemów zarządzania środowiskowego, publikacja raportów odnośnie zrównoważonego rozwoju, stosowanie ekoznakowania, szeroka edukacja ekologiczna pracowników oraz lokalnej społeczności, a także realizacja inwestycji prośrodowiskowych – to tylko niektóre działania, którymi obecnie mogą pochwalić się przedsiębiorstwa.
Przedsiębiorstwa na całym świecie coraz odważniej posługują się metodami zielonego marketingu. Wierzą w to, że ekologiczny przekaz pomoże im nie tylko zaistnieć wizerunkowo, ale wpłynie na poprawę sprzedaży produktów.
Celem szkolenia jest wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie promocji ekologicznego produktu i budowy wizerunek firmy proekologicznej.
Uczestnicy nauczą się m.in.:
- Czym jest zielony marketing
- Jakie są główne treści Twojej firmy? Gdzie jest miejsce na ekologię?
- Jak w strategię marketingową wpleść nowoczesne wartości dotyczące ochrony środowiska?
- Jak zidentyfikować potrzeby klientów względem zielonych produktów i usług
- Czynniki motywujące proekologiczne działania klientów
- Czynniki hamujące proekologiczne działania klientów
- Zielony marketing w praktyce
- Miejsce działań proekologicznych w planach marketingowych
Formy pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy. Teoria przekazywana jest w postaci mini wykładów, oraz wniosków z ćwiczeń i dyskusji. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać trenerom pytania i analizować swoje rzeczywiste sytuacje biznesowe.
Czas trwania szkolenia:
2 dni (16 h)
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
Menedżerowie i specjaliści odpowiedzialni za marketing i sprzedaż. Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych kryteriów wstępnych.